Jediná věc, kterou potřebujete proti vysokému tlaku, cholesterolu, infarktu a mrtvici

Loading...

Pokud hledáte potravinu, která je chutná, snadno dostupná, relativně levná a dokáže pomoci s množstvím zdravotních problémů, jako jsou vysoký krevní tlak, cholesterol nebo riziko infarktu či mrtvice, tak jste ji právě našli.

Za své účinky vděčí bohatosti na nutriční látky, které podpoří váš metabolismus a imunitní systém.

8 zdravotních přínosů datlí

Zde následují nejdůležitější zdravotní přínosy konzumace datlí:

1. Jsou plné železa

Železo je zvlášť přínosné pro ty, kteří trpí na anémii, a také pro těhotné ženy a děti.

Stačí vám sníst 100 gramů datlí, ve kterých se nachází 0,90 mg železa, což je 11 % doporučené denní dávky.

Železo je důležité pro tvorbu hemoglobinu a červených krvinek, které zajistí lepší okysličení krve a tkání.

2. Brání průjmu

Důležitý minerál, který zabraňuje vzniku průjmu, je draslík, a to tím, že zklidňuje střevní výstelku a podporuje růst prospěšných probiotických bakterií.

A datle obsahují poměrně vysoký podíl tohoto pro tělo celkově prospěšného minerálu.

3. Uvolňují zácpu

Je jen málo potravin, které jsou stejně vhodné při průjmu, jakož i při zácpě. O datlích to však platí.

Pro tento účel namočte pár datlí na noc do vody a ráno je zkonzumujte, abyste zlepšili a urychlili trávení. Může to mít mírné projímavé účinky.

4. Vyrovnávají tělesnou váhu

Konzumujte datle na prázdný žaludek a zastavte ukládání nadměrného tuku v těle.

Loading...

Datle vám pomohou vyrovnávat tělesnou váhu, protože neobsahují žádný cholesterol.

Obsahují však poměrně hodně cukru. Přestože jde o přírodní, a tedy zdravější cukr, než je rafinovaný, s jejich konzumací to ale nepřehánějte.

5. Regulují hladinu cholesterolu

Datle výborně regulují hladinu cholesterolu v krvi, a zvláště špatného LDL cholesterolu.

Kromě toho dobře čistí cévy od nánosů a předcházejí vzniku krevních sraženin, které představují významný rizikový faktor infarktu a mrtvice.

6. Posilují srdce

V zimních měsících namočte datle na noc do vody. Ráno je osušte a vyjměte z nich pecky.

Pak je rozmixujte a snězte, případně si je přidávejte do ostatních potravin.

7. Regulují krevní tlak

Lidé s problémovým krevním tlakem by měli hodně konzumovat datle, protože neobsahují žádný sodík a jsou bohaté na draslík a hořčík.

Jen 5 až 6 datlí obsahuje 80 mg hořčíku, který rozšiřuje cévy a zlepšuje prokrvení. Při množství nad 300 mg hořčíku již dochází ke snižování krevního tlaku.

8. Chrání před mrtvicí a infarktem

Jak jsme již uvedli výše, vysoké množství draslíku a hořčíku podporuje nejen cévy, ale také nervový systém, brání vzniku krevních sraženin a zlepšuje cirkulaci.

Tímto efektivně prospívají oběhovému systému a chrání před infarktem či mrtvicí.