Jednoduchý 7denní přírodní detoxikační plán, hubnutí

Loading...

Raději než se držet nějakého extrémního plánu na detoxikaci, který vám zakazuje téměř všechno jídlo kromě ovoce a zeleniny, a zároveň káže pít každý den odporný „detoxikační“ nápoj, je tento plán bezpečnější a rozumnější. Když se jím budete řídit pouze týden, neměly by vám chybět výživné látky.

Potraviny, které je třeba do plánu zařadit

Do vašeho plánu by mohly patřit:

1. Ovoce – můžete zařadit jakékoliv ovoce: čerstvé, mražené, sušené či konzervované ve vlastní šťávě. To znamená jablka, banány, hrušky, pomeranče, grapefruity, mandarinky, sultánky, rozinky, ananasy, mango, kiwi, jahody, maliny, černý rybíz, nektarinky, broskve, melouny, karamboly atd.

2. Ovocná šťáva – připravujte si buď doma vyrobené ovocné šťávy nebo smoothie z čerstvého ovoce, případně pijte již hotové džusy. Ujistěte se, zda jsou hotové džusy označeny jako „čisté“ nebo „nepřislazované“.

3. Zelenina – jezte jakoukoliv zeleninu, ať už čerstvou, mraženou nebo konzervovanou ve vodě (bez přidání soli). Patří sem mrkev, cibule, tuřín, řepa, růžičková kapusta, zelí, paprika, houby, kukuřice, pórek, cuketa, brokolice, květák, salát, rajčata, okurky, jarní cibulka atd.

4. Fazole a čočka – jezte jakékoli odrůdy fazolí, sušené nebo konzervované ve vodě. Patří sem šarlatové i obyčejné fazole, ostrolisté, měsíční, drobnozrnné, černé, bostonské, máslové a fazole azuki, čočka červená, zelená a hnědá.

5. Tofu a Quorn

6. Oves – posypte ovsem čerstvé ovoce nebo si z něj připravte ovesnou kaši, přislazenou medem a čerstvým ovocem

7. Brambory – všechny druhy

8. Hnědá rýže a rýžové nudle

9. Žitné a ovesné sušenky, rýžové sušenky

10. Čerstvé ryby – jezte jakékoliv ryby, jako jsou treska, halibut, makrela, losos, humr, krab, pstruh, skvrnitá treska, tuňák, krevety, plotice, platýs, ďas, mečoun atd. Vhodné jsou i ryby konzervované ve vodě, například losos či tuňák.

11. Nesolené ořechy – jezte jakékoliv, například para ořechy, arašídy, mandle, kešu ořechy, lískové ořechy, makadamy, pekanové, piniové, pistáciové, vlašské atd.

12. Nesolená semínka – jezte kterákoliv včetně slunečnicových a dýňových

13. Čistý popcorn – neslazený nebo nesolený

14. Živý přírodní jogurt

15. Extra panenský olivový olej a balzamikový ocet

16. Česnek, zázvor a čerstvé bylinky

17. Pepř

18. Med

19. Voda – alespoň 2 litry za den. Dobrá je voda z vodovodu i minerálka.

20. Bylinné či ovocné čaje

Jídla, kterým byste se během detoxikace měli vyhnout

  • červené maso, krůtí maso a všechny masné výrobky, jako jsou klobásy, párky, karbanátky a paštiky
  • mléko, sýr, vejce, smetana
  • máslo a margarín
  • jakékoliv jídlo obsahující pšenici, včetně chleba, croissantu, cereálií, zákusků, sušenek, koláčů, listového těsta, lotrinského koláče, smažených jídel či jídel ve strouhance atd.
  • bramborové lupínky a slané občerstvení, včetně slaných oříšků
  • čokoláda, sladkosti, džem a cukr
  • zpracované potraviny, hotová jídla, hotové omáčky a jídla z rychlého občerstvení
  • alkohol
  • káva a čaj
  • omáčky, nálevy, v obchodě kupované salátové dresinky, majonéza
  • sůl
  • šumivé nápoje a nápoje z ovocného koncentrátu, včetně dietních verzí

Snídaně pro detoxikační plán

1. Banánová kaše připravená s vodou a doplněná přírodním jogurtem, banánem, rozinkami přislazená medem

Loading...

2. Ovocný salát s jogurtem a ovsem

3. Salát z čerstvého ovoce s přírodním jogurtem posypaný ovsem

4. Čerstvé ovocné smoothie připravené z čerstvého ovoce, přírodního jogurtu, podle potřeby oslazené medem

5. Müsli a jogurt

6. Doma připravené müsli z ovesných vloček, semínek, oříšků a sušeného ovoce podávané s přírodním jogurtem

7. Čerstvé ovoce a miska přírodního jogurtu slazeného medem

Obědy pro detoxikační plán

1. Zeleninová polévka a ovesné vločky: velká miska zeleninové nebo čočkové polévky (buď domácí, nebo „čerstvé“ ze supermarketu) s ovesnými vločkami

2. Tuňák s kukuřicí, bramborou ve slupce a salátem: brambora ve slupce proložená tuňákem (konzervovaným ve vodě) smíchaným s kukuřicí a přírodním jogurtem, podávané se salátem

3. Středomorský salát s rýžovými chleby: rýžové chlebíčky podávané s rukolou, avokádem, rajčaty, čerstvou bazalkou a pepřem, k tomu hrst nesolených ořechů

4. Avokádový salát s kousky syrové zeleniny: doma připravený avokádový salát z avokáda, citronové šťávy, čerstvého chilli, rajčata a česneku podávaný s kousky syrové zeleniny a ovesnými plackami

5. Tzatziki s kousky syrové zeleniny: doma připravené tzatziki s přírodním jogurtem, česnekem, okurkou a citronovou šťávou podávané s kousky syrové zeleniny a ovesnými plackami

6. Avokádovo-krevetový salát: čerstvé avokádo podávané s krevetami, salátem, balzamikovým octem a citronovou šťávou

7. Brambora ve slupce s grilovanou treskou: grilované tresčí filé podávané s bramborami ve slupce a zlehka podušenou zeleninou

Večeře pro detoxikační plán

1. Narychlo opečená čínská zelenina: opečte vybranou zeleninu, například čínské zelí, jarní cibulku, houby, bambusové výhonky a fazolové klíčky v troše olivového oleje s česnekem a zázvorem. Podávejte s hnědou rýží.

2. Pečený losos s bramborou ve slupce: opečte lososí filet a podávejte s bramborou ve slupce a dušenou zeleninou.

3. Tuňák a krevety s nudlemi: v troše olivového oleje jemně opražte několik druhů zeleniny, jako jsou cibule, houby, paprika, cuketa a pórek. Když mírně zhnědne, přidejte hrst krevet. Vařte několik minut, pak přidejte konzervovaná rajčata, rajčatový protlak, pepř a tuňáka konzervovaného ve vodě.

Přiveďte k varu a vařte na mírném ohni, dokud omáčka nezhoustne. Podávejte s rýžovými nudlemi.

4. Sladkokyselá smažená zelenina s ovocem a rýží: jemně opečte vybranou nakrájenou zeleninu, jako je cibule, paprika, mladá kukuřice a houby. Přidejte ananas z konzervy (v ovocné šťávě), konzervovaná rajčata, rajčatový protlak, bílý vinný ocet a med. Přiveďte k varu a vařte na mírném ohni, dokud omáčka nezhoustne. Podávejte s hnědou rýží.

5. Bramborovo-fazolové casserole: Jemně opražte pár typických casserolových druhů zeleniny, jako jsou cibule, mrkev a pastinák, v troše olivového oleje s česnekem. Když zelenina zhnědne, přidejte na kostky nakrájenou bramboru a smažte několik minut.

Přidejte čerstvý zeleninový vývar, pepř a vaše oblíbené fazole. Přiveďte k varu a vařte na mírném ohni, dokud casserole nezhoustne.

Malé občerstvení pro detoxikační plán

1. Čerstvé ovoce nebo čerstvý ovocný salát

2. Přírodní jogurt smíchaný s medem

3. Čistý popcorn

4. Hrst nesolených oříšků nebo semínek.