Šediny a toxická trvalá mohou být minulostí: Takto obnovíte barvu vlasů

Melanocyty jsou běžné buňky vytvářené tělem, které produkují melanin – látku, která dodává vlasům jejich přirozené zbarvení.

S věkem, jak postupně stárnete, se snižuje i produkce melaninu, výsledkem čehož je pak šedivění vlasů.

Podle ženského magazínu Women’s Fitness Magazine má ve věku 50 let polovina žen minimálně 50 % všech vlasů šedivých.

Šedivé vlasy se však od běžných neliší pouze barvou, ale kvůli genetice mají i jiné další vlastnosti. Bývají sušší a lámavější. Jejich barvením navíc riskujete vliv toxinů nacházejících se v barvách na váš organismus.

Obnovením produkce melaninu tak dokážete dosáhnout, aby byly vaše vlasy přirozeně zbarvené a k tomu i vitálnější, pevnější a kvalitnější.

Abyste toho dosáhli, postupujte takto:

Krok 1

Konzumujte více bílkovin. Dlouhodobý nedostatek bílkovin ve stravě způsobuje řadu zdravotních problémů, mezi nimi i změnu pigmentace vlasů.

Ta je, jak již bylo zmíněno, důsledkem snížené produkce melaninu.

Krok 2

Jezte více mořských plodů (pokud na ně nejste alergičtí). Mořské plody jsou bohaté na jód a měď. Snížený příjem jódu a mědi totiž snižuje produkci melaninu.

Nejlepšími zdroji jódu a mědi jsou potraviny jako krabi, ryby, lastury či mušle.

Navíc jako další extra přínos mořské plody poskytují tělu i dostatek železa, které je pro organismus ve vyšším věku důležité.

Krok 3

Praktikujte jógu a dechová cvičení, abyste snížili ve vašem životě množství stresu. Stres a šedivé vlasy totiž podle vědeckého časopisu Scientific American jdou ruku v ruce.

Jedna malá studie provedená Tylerem Cymetom, ředitelem rodinné medicíny v Sinajské nemocnici, došla k závěru, že lidé, kteří vedou stresující život, vykazují předčasné šedivění vlasů mnohem více než lidé, kteří mají nižší úrovně stresu.

Krok 4

Vezměte několik kousků sušené žebernaté tykve (anglicky ribbed gourd – seženete ji v obchodech se zdravou výživou, případně zkuste přes internet), vložte ji do vzduchotěsné nádoby a zalijte kokosovým olejem.

Nádobu uzavřete a nechte odstát při pokojové teplotě. Potom obsah přemístěte na pánev a na mírném ohni povařte, dokud se dýně v oleji nerozloží.

Následně vše dobře zamíchejte, odeberte z ohně a nechte vychladnout.

Tuto masku si pak nanášejte na vlasy a vlasovou pokožku jako kondicionér. Uvedený recept doporučuje i dříve zmíněný ženský časopis Women’s Fitness Magazine.